Skuteczność programów lojalnościowych
Wzmacnianie relacji z kluczowymi klientami oraz budowanie i podtrzymywanie ich przywiązania i lojalności to dziś główne zadania każdego przedsiębiorcy bez względu na wielkość czy specyfikę działalności. Z uwagi na silne otoczenie konkurencyjne to klient jest dziś w centrum zainteresowania, dlatego tak ważne jest wdrażanie skutecznych narzędzi marketingowych.
Kilka słów o programach lojalnościowych
Nawet połowa naszego społeczeństwa uczestniczy w programach lojalnościowych, często nie do końca zdając sobie z tego sprawę. Wszelkie karty rabatowe, karty na punkty ze stacji benzynowych czy sieci handlowych to właśnie przykłady tego typu narzędzi promocyjnych, które efektywnie przywiązują klientów do określonych produktów.Programy lojalnościowe są lubiane zarówno przez klientów, jak i dostawców czy producentów. Nie wymagają dużych nakładów finansowych, są szybkie i proste do uruchomienia. Ich ogromną przewagą nad innymi narzędziami reklamy i promocji jest możliwość bieżącego mierzenia rezultatów (czyli koszyka zakupów), co nie jest możliwe w przypadku banerów, bilbordów czy reklamy telewizyjnej.
O czym warto pamiętać przed wdrożeniem programów lojalnościowych?
Wszystkie programy lojalnościowe wymagają gruntownego przygotowania zarówno pod kątem merytorycznym, jak i prawno-podatkowym. Każdy program powinien mieć jasny i zrozumiały dla użytkowników regulamin.Jeśli programy lojalnościowe bazują na aplikacji należy zadbać o to, by jej interfejs był przejrzysty i intuicyjny. Warto pamiętać, że nie zawsze z programów lojalnościowych korzystają osoby biegle posługujące się nowoczesną technologią.
Kiedy warto wdrożyć program lojalnościowy?
Programy lojalnościowe świetnie sprawdzają się w przypadku produktów znanych już na rynku, co do których klienci mieli możliwość wyrobić sobie opinię. Wdrożenie programu w takim momencie pozwala wzmocnić relację z partnerem biznesowym i zbudować lojalność, blokując tym samym działania bezpośrednich konkurentów. Programy lojalnościowe świetnie sprawdzą się zarówno w przypadku dużych firm oferujących szerokie spektrum asortymentu, jak i małych przedsiębiorstw, których portfolio składa się z kilku sztandarowych produktów.